
Als ondernemer weet ik hoe belangrijk je website inclusief foto’s is om nieuwe klanten te werven. Zo kwam financieel adviseur Ronny van den Boogard bij mij terecht; hij zocht op Google naar een bedrijfsfotograaf uit Maastricht, kwam op mijn website terecht en de foto’s daarop spraken hem aan.
Zelf had hij persoonlijke foto’s nodig om zijn zakelijke website te vullen. Hij was erachter gekomen dat andere financieel adviseurs dezelfde stockfoto’s gebruikten. Niet zo fijn, aangezien het tegenwoordig zo belangrijk is om jezelf van anderen te onderscheiden.
Ook mistte hij als trotse Maastrichtenaar foto’s waarop duidelijk was dat hij in Maastricht gevestigd is.
Intakegesprek ter oriëntatie
Voordat ik met iemand in zee ga, plan ik van tevoren een vrijblijvend gesprek. Dit kan telefonisch, via Skype of in levende lijve. Dit gesprek is niet alleen voor mij -om kennis te maken en erachter te komen wat de potentiële klant wil- maar ook voor de ondernemer.
Een goede klik tussen fotograaf en klant is namelijk essentieel. Tijdens een portretshoot ga ik in gesprek en stel ik allerlei vragen, die soms best persoonlijk zijn. De geportretteerde moet zich dan ook op zijn/haar gemak voelen bij me, anders kan diegene zich niet goed ontspannen en krijg je geen mooi portret.
In overleg voor een mooi resultaat
Tijdens zo’n eerste gesprek wil ik graag weten wat jij als ondernemer belangrijk vindt, wie ben je, wat wil je uitstralen en wat heb je zelf in gedachten. Ook tijdens de shoot laat ik regelmatig foto’s zien en controleer ik of we de juiste kant opgaan.
Momenteel werkt Ronny nog vanuit huis, maar we wilden wel graag een zakelijke omgeving voor de fotoshoot. Zelf heb ik ook geen geschikt kantoor, dus ik stelde voor om in het Centre Céramique te fotograferen. Daar staan grote tafels en is de hele omgeving vrij strak en zakelijk.
Gepersonaliseerde stockfoto’s
Op de dag van de shoot was het gelukkig redelijk licht en niet al te druk in de stadsbibliotheek. Samen met Ingrid die model stond als klant, maakten we een aantal foto’s die nog lange tijd gebruikt kunnen worden op de website.
Wel de bekende foto’s met rekenmachine, laptop en boeken, maar dan gepersonaliseerd; met het logo van het eigen bedrijf, Ronny zelf en de programma’s en boeken die hij daadwerkelijk gebruikt.
Neem een kijkje op de website van Van den Boogard | e-Finance om te zien hoe de fotografie is toegepast en natuurlijk of Ronny iets voor jou kan betekenen op financieel gebied.
Veel succes toegewenst met de onderneming!