
“Het Stadspark is zo’n beetje mijn achtertuin, daar voel ik mij thuis en op mijn gemak”. Dat is het antwoord dat ik kreeg op mijn vraag op welke plek mijn klant graag foto’s wilde maken.
De locatie voor de nieuwe profielfoto’s van Riet de Wit -oftewel De Websitecoach– was dus snel gekozen. Als fotograaf vond ik het ook een prima keuze, want het stadspark van Maastricht is heel veelzijdig.
Dit is één van de vragen die ik altijd stel bij een aanvraag; waar wil jij graag geportretteerd worden? Dat bepaal ik niet in mijn eentje; ik vind het erg belangrijk dat het past bij mijn klant en diens uitstraling. Vaak is het de eigen werkplek, maar soms is het een omgeving waar je als ondernemer komt om inspiratie op te doen.
Frisse uitstraling voor “Riet 2.0”
Riet is al heel lang ondernemer, maar is de laatste paar jaar een grote verandering ondergaan. Ooit begonnen als grafisch vormgever en webbouwer, richt zij zich nu op het proces dat zich vóór het bouwen van de website afspeelt.
Als een echte “websitecoach” stelt zij haar klanten nu vragen als “wie is mijn ideale klant” en “wat is mijn missie”. Zelf moet ik ook weten wat voor foto’s ik moet maken en vraag onder andere “wat wil je uitstralen / bereiken met je foto”, maar ook “welke kleuren komen terug op jouw website”.
Voor Riet werd het snel duidelijk; ze wilde graag een herstart maken, een frisse en enthousiaste indruk geven en ze koos voor wit en mintgroen. Zo mooi in het groene Stadspark!
Vrolijke fotoshoot
Het werd een vrolijke fotoshoot met tegelijkertijd diepgang, want tijdens zo’n fotosessie vraag ik ook door. Sta eens stil bij wat je al bereikt heb en waar je naar toe wil. Denk na over wat je wil met je bedrijf en hoe je dat terug wil zien in de foto’s die je gebruikt.
Riet was zo tevreden, dat ze het kleurenpalet van haar vernieuwde website heeft aangepast om het te kunnen matchen met het mintgroen. Neem maar eens een kijkje: www.website-coach.nl.




