
Stel, je bent ondernemer en hebt een mooi logo laten ontwerpen, visitekaartjes, briefpapier en natuurlijk een gloednieuwe website, responsive en alles. Nu heb je alleen nog even een mooie zakelijke foto van jezelf nodig voor op je website, je LinkedIn-profiel en je zakelijke social-mediaplatforms.
De vormgever en webbouwer hebben al heel wat geld gekost, dus voor een fotograaf is er niet veel meer geld over. Snel dus nog even op zoek naar iemand die leuke foto’s maakt of misschien is er wel een interessante Social Deal-actie. Iedereen kan tegenwoordig toch even snel een mooie foto van je maken? Dus dat hoeft niet duur te zijn, denk je.
Goedkoop is goed genoeg
1. Als de foto’s niet bevallen, ga je gewoon op zoek naar de volgende goedkope fotograaf. Je hebt per slot van rekening mooi geld bespaard, dus nóg een goedkope shoot kan best. Dat het zoeken naar iemand anders en weer een fotoshoot best veel tijd kosten, neem je voor lief.
2. Een goedkope fotograaf valt je tenminste niet lastig met vragen over kleuren en uitstraling. Dat is toch helemaal niet nodig? Een portret is een portret. Bovendien, die dure fotograaf zal vast veel ervaring hebben, maar jij weet precies wat wel en niet werkt voor jou, daar hoeft de fotograaf zich allemaal niet mee te bemoeien. Gewoon op het knopje drukken, alles toch?
Oh en aan één foto heb je wel genoeg, op de rest van de website zijn stockfoto’s ook prima. Je hoeft toch niet op elke pagina dezelfde uitstraling te hebben, dat wordt maar saai.
3. Een goedkope shoot neemt gelukkig niet zoveel tijd in beslag en is niet zoveel gedoe. Achtergrondschermpje, lampjes erop, klik-klak klaar! Als een fotograaf meer dan 15 minuten nodig heeft om jou spontaan op de foto te krijgen, is hij/zij vast niet goed.
En met zo’n profi-camera heeft de foto ook niet veel nabewerking nodig. Des te sneller kun je je website vullen met mooie foto’s van jezelf.
Allemaal waar… of is goedkoop misschien toch duurkoop?
Want heb je toch niet liever tijd en aandacht van iemand die goed naar je luistert en je helpt aan een authentiek en spontaan portret van jou en je bedrijf?
Gún het jezelf gewoon en ga voor een fotoshoot waar je ook die tijd en aandacht krijgt. Stop met shoppen van de ene naar de andere aanbieding! Want uiteindelijk kost dit je veel meer tijd en geld dan als je direct een shoot boekt bij die professionele fotograaf, gespecialiseerd in zakelijke portretten en websitefotografie.
Die weet hoe jij, uniek als je bent, het beste voor de camera kan staan. Die met je meedenkt, je in je waarde laat en die poses voor je uitzoekt die bij jou en je bedrijf passen. Dan krijg je eindelijk die foto’s waar je wel tevreden over bent en waar je klanten mee trekt.
Ik help je graag verder. In de loop van de jaren heb ik al aardig wat ondernemers voor mijn lens gehad en overleg ik waar mogelijk van tevoren met de betrokken vormgever over de look and feel van de website en andere uitingen.
Nog niet overtuigd?
Lees dan wat anderen die jou voorgingen van mij vonden:
Nicole, Redactiehuis, 42 jaar:
“Eindelijk een fotograaf gevonden die wel naar mij luistert, die met mij praat en mij op het juiste moment op de juiste manier heeft gefotografeerd. Mijn profielfoto is nu precies zoals ik hem wil, zonder onderkin, op en top vrouwelijk en zakelijk.”